De SEO trends van 2020 die je moet kennen

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd, verandert razendsnel. Iedere dag kun je weer iets nieuws leren en lezen op het gebied van SEO. De manier waarop Google zoekresultaten presenteert verandert continu. In dit artikel lees je de belangrijkste SEO trends die je moet kennen voor dit jaar.

Een goed begin is het halve werk

Zorg ervoor dat je basis goed is. Met een slechte basis kom je niet ver in de SEO wereld. Het is belangrijk dat de zoekmachine, in dit geval de website bezoeker, direct kan zien wie jij bent, wat je doet, wat ze aan je heeft en waar ze moet klikken.

Snelheid

Daarnaast is het belangrijk dat je je website snel maakt. In deze tijd kunnen mensen heel slecht tegen wachten. En helemaal wachten op een traag ladende website. Niet alleen de desktopversie, maar vooral de mobiele versie. In dit tijdperk maken de meeste mensen meer gebruik van hun telefoon dan hun computer of laptop. Op hun smart device zoeken ze naar websites. Kies daarom voor een goede webhost, gebruik alleen noodzakelijke plugins en comprimeer je afbeeldingen.

Mobile

Zoals al eerder vermeld in het artikel, wordt een smartphone vaker gebruikt om websites te bezoeken dan een computer of laptop. In 2018 rolde Google daarom de mobile-first index uit. Dit houdt in dat je jouw site moet optimaliseren voor mobiel. Eigenlijk maken voor mobiel en desktop. Let goed op dat je pagina ook goed geladen wordt. Soms kan een website snel geladen worden, maar is het een lelijke pagina.

SERP

Behalve websitesnelheid hoort SERP ook bij de SEO trends van 2020. SERP staat voor Search Engine Results Page. Hiermee wilt Google de zoekopdrachten zo snel en goed mogelijk beantwoorden. De zoeker is zo snel geholpen en blijft zo lang mogelijk bij Google. Hierbij kun je denken aan producten, locaties, afbeeldingen en video’s.